W.A. MOZART „”REQUIEM” - 85. ROCZNICA WYBUCHU II WOJNY ŚWIATOWEJ
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowy koncert upamiętniający 85. rocznicę wybuchu II Wojny Światowej, który odbędzie się 1 września 2024 roku na Rotundzie Zamojskiej. W ten symboliczny dzień, historyczne miejsce wypełnią dźwięki jednego z najbardziej poruszających dzieł muzyki klasycznej – „Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta.
Występ ten zjednoczy wybitnych solistów oraz uznane chóry i orkiestrę, tworząc niepowtarzalne widowisko muzyczne. W rolach solistów wystąpią: Sylwia Strugińska (sopran), Katarzyna Nowosad (mezzosopran), Michał Jopek (tenor) oraz Sebastian Rutkowski (bas). Towarzyszyć im będzie Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu, pod batutą wybitnego dyrygenta Tadeusza Wicherka.
W koncercie wezmą także udział Chór Miasta Siedlce, Chór Noster Parafii pw. św. Bartłomieja w Goraju oraz Kłodzki Chór Concerto Glacensis, których połączone głosy dodadzą monumentalności temu wyjątkowemu wydarzeniu.
„Requiem” Mozarta, pełne głębi i emocji, jest dziełem, które skłania do refleksji nad tragizmem wojny i pamięcią o tych, którzy stracili życie. W obliczu 85. rocznicy wybuchu II Wojny Światowej, jego wykonanie zyska dodatkowy, szczególny wymiar, przypominając o potrzebie pokoju i jedności.
WYKONAWCY
Sylwia Strugińska – sopran
Katarzyna Nowosad – mezzosopran
Michał Jopek – tenor
Sebastian Rutkowski – bas
Tadeusz Wicherek – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu
Chór Miasta Siedle – Przygotowanie: Justyna Kowynia
Chór Noster Parafii pw. św. Bartłomieja w Goraju – Przygotowanie: Diana Adamska
Kłódzki Chór Concerto Glacensis – Przygotowanie: Katarzyna Mąka-Żelazko
Sylwia Strugińska – sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (Wydział Wokalno-Aktorski), a także Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Nauk o Wychowaniu). Na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi zadebiutowała w 2005 roku, biorąc udział w koncercie jubileuszowym 60 lat Operetki, a niewiele później wystąpiła jako Arsena w Baronie cygańskim J. Straussa. Kolejne jej role to: Adela w Zemście nietoperza J. Straussa, Hudł w Skrzypku na dachu J. Bocka, Anastazja w Księżniczce czardasza E. Kálmána, Mi w Krainie uśmiechu F. Lehára, O Lia san w Wiktorii jej huzarze P. Ábraháma, Papagena w niemieckojęzycznej realizacji Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta i ostatnio Eileen w Wonderful Town L. Bernsteina.Swój warsztat wokalny kształci na kursach wokalnych prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, m.in.: Teresę Żylis-Gara i Ryszarda Karczykowskiego. Laureatka III Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.
Katarzyna Nowosad – mezzosopran. Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju oraz Nagrody Kaszta Guttenberga w Konkursie Młodzi Mistrzowie Sztuki w kategorii muzyka poważna. Tancerka i solistka Zespołów Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna” oraz „Warszawianka”. Zadebiutowała jako Fenena w operze Nabucco G. Verdiego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku w 2018 roku. Od tego czasu można ją tam zobaczyć w wielu barwnych rolach takich jak ślepa Opinia Publiczna (J. Offenbach, Orfeusz w Piekle), delikatna Bronia (S. Moniuszko, Hrabina), uduchowiona Albina (J. Massenet, Thais), charakterna Carmen (J. Antunes, Olga), ponętna Gianetta (A. Cagnoni, Don Bucefalo), lojalna Suzuki (G. Puccini, Madama Butterfly) czy żywiołowa Rozyna (G. Rossini, Cyrulik Sewilski).
Michał Jopek – tenor. Absolwent studiów magisterskich na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Debiutował na scenie w roku 2017, kreując rolę Toniego w operetce „Księżniczka Czardasza” I. Kálmán (adaptacja Wojciecha Adamczyka) w reżyserii Ryszarda Smędy. W 2018 wystąpił w Operze Nova jako Ufficiale w operze „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego. Ma na swym koncie takie kreacje sceniczne jak: Karol w operetce „Nowy Don Kichot, czyli sto szaleństw” S. Moniuszki, Hrabia Daniłło i Camille de Rosillon w operetce „Wesoła Wdówka” F. Lehára, Mengone w operze „Aptekarz” J. Haydna, Damazy w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki w inscenizacji Opery Nova w reż. Natalii Babińskiej, Don José w operze „Carmen” G. Bizeta również w reżyserii N. Babińskiej, Alfred i G. Eisenstein w „Zemście nietoperza” J. Straussa syna w reżyserii G. Bonieckiego.
Sebastian Rutkowski – bas. Ukończył I stopień Państwowej Szkoły Muzycznej w
Białogardzie w klasie fortepianu oraz II stopień w klasie wokalno-aktorskiej w Zespole
Państwowych Szkół Muzycznych im. Grażyny Bacewicz w Koszalinie. Tam też
współpracował z Filharmonią Koszalińską, występując jako solista podczas cyklu koncertów
„Familijny Park Sztuki”. Obecnie jest studentem drugiego roku studiów magisterskich na
Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie śpiewu
profesora Jacka Greszty. Brał udział w spektaklach w Operze Nova w Bydgoszczy, w
obsadach studenckich, gdzie wcielił się m.in. w role Skołuby w operze „Straszny dwór”
Stanisława Moniuszki, Bartola w operze „Wesele Figara” Wolfganga Amadeusza Mozarta,
czy Franka w operetce „Zemsta nietoperza” Johanna Straussa. W roli Franka występuje
cyklicznie po Polsce w spektaklach organizowanych m.in. w Filharmonii Bałtyckiej,
Filharmonii Warmińsko-Mazurskiej oraz Filharmonii Gorzowskiej. Współpracował z
Filharmonią Pomorską, występując w audycjach muzycznych dla dzieci oraz w koncertach
organizowanych przez filharmonię. W 2023 roku zadebiutował jako Sarastro w Warszawskiej
Operze Kameralnej w spektaklu „Czarodziejski flet piccolo”.
Rotunda Zamojska
WSTĘP WOLNY