24 czerwca 2023
Wydarzenia

XVI Zamojski Festiwal Kultury „”Włoska Noc Operowa”

XVI Zamojski Festiwal Kultury „arte, cultura, musica e…” to wyjątkowe wydarzenie muzyczne, które zapewnia niezapomniane doświadczenia dla miłośników muzyki klasycznej. To szczególny koncert, który gromadzi utalentowanych muzyków, wykonawców, którzy prezentują arcydzieła kompozytorów klasycznych i współczesnych. Podczas tegorocznej edycji Festiwalu będzie można spodziewać się różnorodności repertuaru.

W I Koncert Festiwalowy pt. „Włoska Noc Operowa Pieśni Neapolitańskich” usłyszymy arie operowe i pieśni neapolitańskie „O sole mio”, „Mamma”, „Wróć do Sorento” i inne w wykonaniu:

Sylwia Strugińska – sopran. Absolwentka Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi (Wydział Wokalno-Aktorski), a także Uniwersytetu Łódzkiego (Wydział Nauk o Wychowaniu). Na scenie Teatru Muzycznego w Łodzi zadebiutowała w 2005 roku, biorąc udział w koncercie jubileuszowym 60 lat Operetki, a niewiele później wystąpiła jako Arsena w Baronie cygańskim J. Straussa. Kolejne jej role to: Adela w Zemście nietoperza J. Straussa, Hudł w Skrzypku na dachu J. Bocka, Anastazja w Księżniczce czardasza E. Kálmána, Mi w Krainie uśmiechu F. Lehára, O Lia san w Wiktorii jej huzarze P. Ábraháma, Papagena w niemieckojęzycznej realizacji Czarodziejskiego fletu W. A. Mozarta i ostatnio Eileen w Wonderful Town L. Bernsteina.Swój warsztat wokalny kształci na kursach wokalnych prowadzonych przez wybitnych śpiewaków, m.in.: Teresę Żylis-Gara i Ryszarda Karczykowskiego. Laureatka III Ogólnopolskiego Konkursu Wykonawstwa Muzyki Operetkowej i Musicalowej im. Iwony Borowickiej w Krakowie.

Katarzyna Nowosad – mezzosopran. Absolwentka Wydziału Wokalno – Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie. Laureatka Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Jana Kiepury w Krynicy Zdroju oraz Nagrody Kaszta Guttenberga w Konkursie Młodzi Mistrzowie Sztuki w kategorii muzyka poważna. Tancerka i solistka Zespołów Pieśni i Tańca „Zamojszczyzna” oraz „Warszawianka”. Zadebiutowała jako Fenena w operze Nabucco G. Verdiego na scenie Opery Bałtyckiej w Gdańsku w 2018 roku. Od tego czasu można ją tam zobaczyć w wielu barwnych rolach takich jak ślepa Opinia Publiczna (J. Offenbach, Orfeusz w Piekle), delikatna Bronia (S. Moniuszko, Hrabina), uduchowiona Albina (J. Massenet, Thais), charakterna Carmen (J. Antunes, Olga), ponętna Gianetta (A. Cagnoni, Don Bucefalo), lojalna Suzuki (G. Puccini, Madama Butterfly) czy żywiołowa Rozyna (G. Rossini, Cyrulik Sewilski).

Dariusz Stachura – tenor. Absolwent łódzkiej Akademii Muzycznej . W 1989 r. z wielkim powodzeniem zadebiutował na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi partią Leńskiego w „Eugeniuszu Onieginie” Czajkowskiego. Rok później został laureatem Konkursu Wokalnego im. Ady Sari. W 1992 r. otrzymał Nagrodę Specjalną krytyki łódzkiej za wybitne dokonania na scenie Teatru Wielkiego w Łodzi, m.in. za partie tenorowe w „Nabucco” i „Traviacie” Verdiego, „Kawalerze srebrnej róży” Straussa, „Cosi fan tutte” i „Don Giovannim” Mozarta oraz w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego. Od tego czasu datuje się także udział artysty w licznych tournée zagranicznych, zarówno ze swoim macierzystym Teatrem Wielkim w Łodzi, jak i innymi teatrami po całej niemal Europie, m. in.: Austrii, Francji, Holandii, Hiszpanii, Niemczech, Szwajcarii a także Chinach, RPA oraz w USA.

Michał Borkowski – tenor. Absolwent Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, w klasie śpiewu prof. Jana Ballarina. Był finalistą międzynarodowego konkursu wokalnego im. Mr. Imricha Godina na Słowacji, międzynarodowego konkursu wokalnego The Licia Albanese Puccini Foundation w Nowym Jorku oraz międzyuczelnianego konkursu „W kręgu muzyki słowiańskiej” w Akademii Muzycznej w Katowicach. 

Michał Jopek – tenor. Absolwent studiów magisterskich na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Debiutował na scenie w roku 2017, kreując rolę Toniego w operetce „Księżniczka Czardasza” I. Kálmán (adaptacja Wojciecha Adamczyka) w reżyserii Ryszarda Smędy. W 2018 wystąpił w Operze Nova jako Ufficiale w operze „Cyrulik Sewilski” G. Rossiniego. Ma na swym koncie takie kreacje sceniczne jak: Karol w operetce „Nowy Don Kichot, czyli sto szaleństw” S. Moniuszki, Hrabia Daniłło i Camille de Rosillon w operetce „Wesoła Wdówka” F. Lehára, Mengone w operze „Aptekarz” J. Haydna, Damazy w operze „Straszny dwór” S. Moniuszki w inscenizacji Opery Nova w reż. Natalii Babińskiej, Don José w operze „Carmen” G. Bizeta również w reżyserii N. Babińskiej, Alfred i G. Eisenstein w „Zemście nietoperza” J. Straussa syna w reżyserii G. Bonieckiego.

Tau Le Csuo – tenor. Doktor, absolwent Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, i Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. W klasie śpiewu ad. dr hab. Joanny Kozłowskiej – Szczepaniak prof AM. (dyplom z wyróżnieniem w 2016 r.) i Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Koncertuje w wielu miastach w Polsce (Poznań, Warszawa, Bydgoszcz, Katowice, Łódź, Wrocław, Szczecin, Gdańsk, Olsztyn, Toruń, Rybnik, Nakle nad Natęcia, Duszniki, Piła, Szczecinek, Gniezno, Gorzów Wielkopolski, Leszno, Swarzędz, Wągrowiec itd.), wystąpił także w Niemczech, Słowacji i Słowenii. Wystąpił w ramach: XII Poznańskiego Festiwalu Mozartowskiego, II Mosińskiego Festiwalu Muzyki Pasyjnej, XII Festiwalu Muzyki Oratoryjnej Musica Sacromontana w Gostyniu, XXVII Międzynarodowego Festiwalu Młodych Laureatów Konkursów Muzycznych Interwencje 2017 w Katowicach.

Arkadiusz Anyszka – baryton. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 8 lat. W 2012 r. ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II st. im. H. Wieniawskiego w Łodzi w klasie skrzypiec i rozpoczął naukę w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi na kierunku wokalno-aktorskim. Na trzecim roku studiów zadebiutował w Teatrze Wielkim w Łodzi rolą Figara w studenckim spektaklu „Cyrulika sewilskiego” G. Rossiniego. Od sezonu artystycznego 2018/2019 związany na stałe z Teatrem Wielkim w Łodzi, na którego deskach wykonuje partię Pinga w „Turandot” G. Pucciniego, partię Janusza w „Halce” S. Moniuszki, poemat symfoniczny na baryton i orkiestrę „Siwa mgła” W. Kilara, będący częścią spektaklu „Krzesany”, oraz partię doktora Falke w „Zemście nietoperza” J. Straussa.

REPERTUAR
La canzone dell’ amore
Marechiare
La serenata
Lolita
Penso
Non ti scordar di me
Malia
Torna a Surriento
Ideale
Mamma
Il tango delle capinere
La mia canzone vento
O Marenariello
Mattinata
L’ultima canzone
Se vuoi goder la vita
O surdato 'nnamurato
Parlami d’amore Mariù
Funiculi, funicula
Mari, Mari
Vivere
Tiritomba
La Spagnola
O Sole mio

WYKONAWCY
Sylwia Strugińska – sopran
Katarzyna Nowosad – mezzosopran
Dariusz Stachura – tenor
Michał Jopek – tenor
Michał Borkowski – tenor
Tau Le Csuo – tenor
Arkadiusz Anyszka – baryton
Tadeusz Wicherek – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna im. Karola Namysłowskiego w Zamościu

Sylwia Strugińska
Katarzyna Nowosad
Dariusz Stachura
Michał Borkowski
Michał Jopek
Tau Le Csuo
Arkadiusz Anyszka

Rynek Wielki w Zamościu

Wstęp wolny

ical Google outlook Wydarzenia
Skip to content